Tuesday, November 17, 2009

Bukan Topeng

Diposkan oleh Malikhah di 5:06:00 PM


Bukan aku iri akanmu
Bukanku anggap enteng
Tapi kuhanya ingin kejujuranmu
Disetiap kata yang kau ungkap
Bukan sebentar kita bersama
Tapi luka yang akhirnya kau toreh
Sebut kau aku sahabat
Tapi bahkan untuk melihatku kau tak mau

Aku inginkan kejujuran
Bukan celoteh ria yang kosong
Boleh kau berpendapat tentangku, hidupku
Asal kau tak penuh topeng

Kadang...
Seakan kau bawa aku kedalam duniamu
Tapi sekejap kutahu itu dusta yang kau cipta

Sebelum nafasku kering
Sebelum ucap bibirku tak bermakna
Kuhanya ingin kau mengerti
Sahabat adalah arti kejujuran


3 komentar on "Bukan Topeng"

siswanto basya on November 19, 2009 at 11:57 AM said...

seseorang harus hati2 untuk menggenggam panah,krna jika sebuah panah tlah tertancap pda sebuah hati,ia ta'kan dapat mencabutnya tanpa meninggalkan bekas luka,.

secangkir teh dan sekerat roti on November 21, 2009 at 9:01 PM said...

saya pikir cinta... :)

Zhys on November 22, 2009 at 9:42 AM said...

link kamu dah saya pasang diblog saya,,
pasang balik y link saya ke blog kamu,, :)

Followers

 

Halamanku Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez